Ako správne viesť mzdové účtovníctvo v súlade so zákonom?

Mzdové účtovníctvo je časť podnikania, ktorá je povinná pre každého jedného zamestnávateľa. Zahŕňa personálne informácie o svojich zamestnancoch, evidenciu ich dochádzky, dovolenky, bonusoch, prémiách, výške ich výplat na podobne. Na základe všetkých týchto informácií je potom vypočítaná mesačná mzda zamestnanca. Je potrebné si uvedomiť, že táto oblasti je naozaj citlivá a chyby sa nevyplácajú. Každý zamestnanec predsa chce, aby mu po každom odpracovanom mesiaci prišla na účet riadne vypočítaná mzda. Prečítajte si, akým spôsobom je možné vo firme zabezpečiť mzdové účtovníctvo a čo všetko musí obsahovať. 

Spôsoby vedenia mzdového účtovníctva vo firme

Rady pre mzdové účtovníctvo
Zákon a mzdové účtovníctvo

Ako sme už spomínali vyššie, viesť tento druh účtovníctva je povinný pre každú jednu firmu, ktorá zamestnáva ľudí. V podstate existujú dva spôsoby, akým ho môžete viesť. Prvou možnosťou je viesť mzdové účtovníctvo interne. To znamená, že zamestnáte mzdovú účtovníčku, ktorá bude všetky potrebné údaje spracovávať a vy jej za vykonanú prácu budete riadne odvádzať mzdu. Bude teda interným zamestnancom. Druhý spôsob je, že svoju agendu odovzdáte externej firme, ktorá sa špecializuje na tento druh účtovníctva a bude ju spracovávať za vás. Ide o jednoduchší spôsob, no počítajte s tým, že ani táto služba nebude zadarmo. To, aký druh spracovávania účtovníctva si vyberiete, by malo závisieť aj od veľkosti vašej firmy. Pri vyššom počte zamestnancov (200 a viac) sa oplatí zamestnať vlastnú účtovníčku, pri počte do 50 zamestnancov sa odporúča zveriť svoje mzdové účtovníctvo externej firme.

Aké sú výhody a nevýhody interného mzdového účtovníctva?

Ešte predtým, ako sa rozhodnete zamestnať mzdovú účtovníčku, prečítajte si o výhodách a nevýhodách interného vedenia účtovníctva. Výhodou je, že máte kedykoľvek prístup k potrebným informáciám a dátam a keďže mzdová účtovníčka je vašim zamestnancom, môžete jej prácu kontrolovať na dennej báze. Nevýhodou je to, že pravdepodobne budete mať so zriadením tohto pracovného miesta vyššie náklady. Myslite tiež na to, že váš mzdový zamestnanec sa bude musieť riadne orientovať v legislatívnej problematike, čo môže byť niekedy problém. V prípade dovolenky alebo dlhodobej práceneschopnosti budete musieť nájsť za tohto zamestnanca náhradu a tiež je tu riziko fluktuácie.

Interný alebo externý spôsob vedenia mzdového účtovníctva? Kliknite na našu internetovú stránku https://www.easystart.sk/ a rozhodnite sa správne.